Nový modulární systém Faymonville CombiMAX se velmi rychle stal jednou z nejdůležitějších součástí naší flotily a jeho nesporné kvality ověřil bezpočet zakázek, včetně přepravy našeho největšího demoličního stroje CAT 5080. Jeden z největších nákladů však přišel až nyní. Jednalo se o přepravu části strojního zařízení po náročné trase z Děčína do Olomouce.
Celkové parametry soupravy činily:
- délka – 38,5 metru
- šířka – 4,3 metru
- výška – 5,45 metru
- hmotnost – 202 tuny
- těžký tahač – Mercedes Benz Arocs SLT
Přeprava tohoto nadměrného nákladu byla rozdělena na tři noční etapy:
První etapa započala v děčínském přístavu překládkou nákladu z lodi na soupravu za použití našeho největšího jeřábu Liebherr LTM 1400. Ve čtvrtek 15. června 2017 souprava vyrazila na svou dlouhou cestu, která vedla přes Českou Kamenici, Mělník a Jizerní Vtelno.
Druhá etapa byla realizována následujícího večera s trasou přes Mladou Boleslav a Jičín do Přelouče.
Třetí etapa ze soboty na neděli 18. června 2017 pak vedla přes Chrudim a Vysoké Mýto až do cíle nákladu v Olomouci, kde byl náklad složen našimi jeřáby Liebherr LTM 1400 a Liebherr LTM 1220.
Díky bezchybné spolupráci všech zúčastněných se podařilo zakázku úspěšně realizovat.
5,6 metru na šířku, 11 metrů na délku a váha 35 tun – to jsou parametry železniční mostní konstrukce, jenž jsme přepravili a nainstalovali v Krupé u Rakovníka. Konstrukce nahradila již nevyhovující most na železniční trati 124 z Lužné u Rakovníka do Chomutova.
Přeprava byla realizována v noci ze čtvrtka na pátek 19. května 2017 naším těžkým tahačem MAN TGA 33.530 s návěsem Goldhofer na trase Záboří nad Labem – Krupá u Rakovníka. Během pátečního rána jsme pak mostní konstrukci přeložili na železniční podvozek v zastávce Krupá, na němž byla následně převezena na místo instalace. Stejně jako překládka, tak i instalace mostu byla realizována naším pásovým jeřábem Liebherr LTR 1100, který byl na místo dopraven soupravou složenou z těžkého tahače DAF XF 510 FTM a návěsu Faymonville Combimax.
Po šesti letech jsme opět přepravovali a instalovali růžový “Tank číslo 23“. Cesta tanku typu IS-2 tentokrát vedla z vojenského muzea v Lešanech na brněnské Komenského náměstí, kde byl usazen před chrám Jana Amose Komenského.
Logisticky i technicky náročná přeprava a instalace se i díky perfektnímu plánování obešla bez komplikací a souprava sestávající z tahače DAF XF 510 FTM a modulárního návěsu Faymonville CombiMAX do Brna dorazila ve čtvrtek 11. 5. 2017 kolem čtvrté hodiny ranní. Následné usazení na prostranství před chrámem bylo realizováno mobilním kolovým jeřábem LTM 1100.
Parametry soupravy:
- délka – 30 metrů
- šířka – 3,2 metru
- váha – 83 tuny
Parametry nákladu:
- délka – 9,8 metru
- váha – 42 tuny
Tank je součástí výstavy Kmeny 90.
V termínu 29. 4. – 30. 4. 2017 naše společnost provedla další z řady úspěšných demolic mostů. Tentokrát se jednalo o druhou část dálničního mostu na D4 v Mníšku pod Brdy ve směru na Prahu.
Demolice probíhala za omezeného provozu svedeného na protisměrný most a při kompletní uzavírce komunikace III/11626 vedoucí pod demolovaným mostem. Uzavírka trvala od sobotní desáté hodiny ranní do nedělní šestnácté hodiny.
Při této akci byla využita široká škála naší techniky – především demoliční stroje vybavené hydraulickými nůžkami a kladivy – Liebherr R 954, Liebherr R 934, Liebherr A-916 a náš nejnovější stroj Liebherr R 926 Compact, kolový nakladač Liebherr 576, dále pak sklápěče MAN 50.464 a MAN TGA 33.440 a v neposlední řadě i úklidová technika Mercedes ATEGO a Bobcat S175.
Délka nosné konstrukce mostu byla 30 metrů a šířka 14 metrů.
V noci 13. 4. 2017 jsme přepravili náš největší demoliční stroj Catepillar 5080 pomocí unikátního modulárního systému CombiMAX z naší provozovny v Nučicích do pražských Dejvic. Celá souprava měřila na délku 36 metrů, na šířku 5 metrů, na výšku 4,75 metrů a vážila 156 tun. Zásluhou našeho profesionálního týmu a díky asistenci Policie ČR, proběhla tato akce dle plánu a bez komplikací.
Fotogalerie a video z demolice starého technicky nevyhovujícího mostu na dálnici D4 u Příbrami.
Délka nosné konstrukce mostu dosahovala délky 55 metrů a šířky 15 metrů.
I zde jsme měli možnost předvést sílu našeho strojového parku, kvalitní technické zázemí a profesionální přístup, na kterém si velmi zakládáme. Demolice odstartovala v sobotu ráno 25. 3. samotný most byl kompletně zbořen v průběhu sobotní noci a v průběhu neděle 26.3. proběhly již dokončovací práce.
V neděli 5. 3. 2017 jsme přepravili zvon Václav do katedrály svatého Víta na Pražském hradě k požehnání kardinálem Dominikem Dukou. Odtud byl zvon následně převezen na Hradčanské náměstí, kde proběhla překládka na koňský povoz. Po slavnostním průvodu Prahou jsme zvon usadili naším kolovým jeřábem Liebherr LTM 1030 do věže kostela svatého Havla. Převoz proběhl pomocí MAN 33.440 s hydraulickou rukou.
Asistovali jsme u dopravní nehody v blízkosti obce Rudná. Tahač s plně naloženým návěsem jsme vysvobodili naším kolovým jeřábem Liebherr LTM 1100.
Přeprava a instalace vánočního stromu pro Prahu, který byl letos slavnostně pokácen v obci Pecka za pomoci naší jeřábové techniky.
68 let starý smrk o celkové výšce 34 metrů byl během nedělního odpoledne zkrácen na obvyklých 22 metrů a ukotven na již tradiční soupravu našeho amerického tahače Kenworth W900B a speciálního návěsu Faymonville.
Netradiční náklad bylo možné spatřit při přepravě do Prahy na trase: Pecka – Jičín – Mladá Boleslav – Horní Počernice, kde souprava vyčkávala do druhého dne. Přibližně o půlnoci začala finální část celé přepravy, po které strom dorazil na Staroměstské náměstí okolo 2 hodiny ranní.
Příprava stavby nové budovy v areálu filmových ateliérů Barrandov. Práce zahrnovaly demolici starých dřevěných hal a zemní práce včetně odvozu zeminy a stavební sutě.