Demolice malínského mostu v Kutné Hoře

Demolice malínského mostu v Kutné Hoře vyžadovala speciální technologický postup, který byl nutný mimo jiné z důvodu blízkosti zástavby rodinných domů, přičemž jeden z nejbližších se nacházel pouhé tři metry od demolovaného mostu. Zvolili jsme postup prací, který zohledňoval i existenci trakčního vedení železničního koridoru, které vedlo pod jedním z polí a bylo tak nutné tento úsek demontovat při nočních výlukách provozu na trati. Z původních plánovaných pěti výluk jsme demolici omezených částí provedli v předstihu během tří výluk, za pomoci našeho těžkého mobilního jeřábu Liebherr LTM 1400.

Tato demolice byla specifická i díky velkému množství zeminy kontaminované těžkými kovy – především pak arzénem. Tato zemina se nacházela pod náspy a veškeré zemní práce v tomto prostoru včetně následného odvozu zeminy musely být podřízeny speciálnímu režimu.

První etapa demolice započatá v březnu zahrnovala odbourání vrchní části mostu a pilířů a trvala přibližně tři týdny. Následně navazovali další etapy zahrnující zemní práce a odstranění opěr mostů včetně základových konstrukcí – celý projekt byl dokončen v červnu v požadovaném termínu.

Parametry mostu:

  • délka – 150 metrů
  • šířka – 13,5 metru
  • 6 polí
  • 5 pilířů se 4 kruhovými sloupy

K přípravě svrchní části mostu jsme použili kolový bagr Komatsu WB-93 s-5, k hlavní demolici pak Liebherr R 954, Komatsu PC 450, Liebherr R 926 a Hyundai 320. Pro demontáž polí nad železniční tratí byl využit náš těžký kolový jeřáb Liebherr LTM 1400. Další vozidla využitá při této akci – MAN 33.440 s hydraulickou rukou, Mercedes Actros 3344.

Provozovna a sídlo společnosti

Pavel Švestka, s. r. o.
U Zastávky 182
252 16 Nučice u Rudné