Naše společnost úspěšně realizovala přepravu s těžkým tahačem Mercedes-Benz AROCS dvou motorů zn. ROLLS ROYCE z říčního mělnického přístavu do Plané nad Lužnicí.

 

Celkové parametry soupravy činily:

  • délka – 30,0 metrů
  • šířka – 3,8 metrů
  • výška – 5,3 metrů
  • hmotnost – 180,0 tun

 

Cesta byla naplánovaná na dvě noční etapy přes Havlíčkův Brod. Vše za účasti doprovodu policie ČR.

Všem které jsme na cestě potkali děkujeme za ohleduplnost.

Úspěšně jsme dokončili další demolici! Most v Třebíči již nevyhovoval stavebně technickým požadavkům, proto musel být odstraněn. Nacházel se v místě křížení silnice II/351 s železniční tratí a místní komunikací. Při provádění demoličních prací bylo nutné respektovat požadavky na výluky železniční dopravy, z toho důvodu některé práce probíhaly v nočních hodinách.

Akci jsme dokončili za 30 dní. A to včetně závěrečného úklidu staveniště.

 

V letošním roce jsme dostali příležitost přepravit Vánoční strom na Staroměstské náměstí v Praze. Ten rostl na zahradě rodinného domu v Rynolticích na Liberecku. Jedná se o 22 metrů vysoký smrk ztepilý, který je velmi rozvětvený a přípravy pro bezpečnou přepravu proto probíhaly dlouho do večera.

O průběhu akce jsme vás informovali na našem facebooku.

Na zahradu rodinného domu jsme přijeli po poli pásovým jeřábem Liebherr LTR 1100. Zatímco pan Vorlíček, několikanásobný šampion v kácení motorovou pilou, komunikoval s jeřábníkem pomocí vysílačky, v pozadí se zatím chystal Kenworth W900B s návěsem Faymonville CombiMAX na jeho naložení. Po skácení jsme strom přesunuli mimo pozemek, kde probíhalo opracování kmene pro usazení do připraveného otvoru na Staroměstském náměstí.

Po opracování jsme strom převezli přes rozmokřené pole zmíněným pásovým jeřábem k cestě, na které už čekal rozložený podvalník, uzpůsobený pro převoz. Práce na svázání rozvětveného smrku probíhaly dlouho do večera. Museli jsme přizpůsobit rozměry nákladu k bezpečné přepravě po naší předem určené trase do našeho areálu v Milovicích.

Na druhý den k 1. hodině ranní jsme z Milovic vyrazili směrem na Staroměstské náměstí. Na okraji Prahy už na nás čekala městská policie, která nám byla doprovodem blíže do centra. Cesta byla klidná. Zkušený řidič si s Kenworthem a netradičním nákladem hravě poradil i ve velmi úzkých cestách přes tramvajové koleje. Přičemž byl provoz řízen městskou policíí a dopravního podniku hl. m. Prahy.

Strom byl ukotven do připraveného otvoru naším jeřábem Liebherr LTM 1040-2.1.

Demolice první uhelné teplárny v Praze započala v lednu 2018. Teplárna byla důležitým zásobitelem tepla pro poměrně velkou část Prahy, současně však i velkým znečišťovatelem ovzduší. V provozu byla od roku 1961 a v roce 1994 ji nahradila moderní plynová teplárna v těsném sousedství. Konstrukce hlavní budovy a přilehlých staveb sestávala především z železobetonu, ocelových nosníků a cihel. Na demolici hlavní budovy byl nasazen i náš největší demoliční stroj – Caterpillar 5080 UHD, který dokáže s hydraulickými nůžkami pracovat ve výšce až 38 metrů. Mezi dalšími stroji využitými na této demolici nechyběl ani Caterpillar 330 BL, Liebherr R 954C, Liebherr R 936, Liebherr R 926 Compact, Liebherr A-916, kolový nakladač Liebherr 576, či mobilní čelisťový drtič Finlay J-1175.

V pražských Vršovicích jsme v únoru realizovali demolici komplexu autobusových opraven. Mimo hlavní část zahrnující dílny a dílenské zázemí byla stržena i kancelářská budova bývalého dispečinku. K demolici a následnému úklidu plochy byla použita široká škála techniky, především náš nejnovější stroj Liebherr R 936, dále pak Liebherr R 934 a sklápěče MAN TGA 33.440, Mercedes Actros 3344 a Scania P124.

Z důvodu havarijního stavu přemostění silnice I/9 dálničním mostem na D8, bylo nutné zahájit jeho rekonstrukci. Součástí rekonstrukce je i demolice stávajících konstrukcí, která započala odstraněním jednopolového mostu ve směru na Prahu, který tvořila desková hlavní nosná konstrukce z tyčových nosníků a velmi masivní železobetonové opěry.

Parametry mostu:

  • Délka mostu: 44,4 m
  • Celková šířka mostu: 14,43 m
  • Výška mostu nad terénem: 7,15 m

Strojové vybavení tvořily demoliční stroje s hydraulickými nůžkami a kladivy – Hyundai 320 LC-7Liebherr R 934, Liebherr R 936 a kolový nakladač Liebherr 576.

Dva březnové víkendy trvala hlavní část demolice mostu přes dálnici D10 u městyse Zápy. V noci ze 17. na 18. března byla zbourána část mostu přes dálnici vedoucí ve směru na Mladou Boleslav a o následujícím víkendu demolice pokračovala druhou částí přes dálnici na Prahu. Most byl postaven roku 1982 a nacházel se v havarijním stavu.

 

Parametry mostu:

  • Délka mostu: 82,4 m
  • Celková šířka mostu: 16,6 m
  • Výška mostu nad terénem: 7,11 m

 

Při této akci byly využity především demoliční stroje vybavené hydraulickými nůžkami a kladivy – Liebherr R 954Liebherr R 926Komatsu PC 450, Liebherr R 936, kolový nakladač Liebherr 576 a v neposlední řadě i úklidová technika Mercedes ATEGO a Bobcat S175.

 

V rámci rekonstrukce věže Staroměstské radnice jsme se podíleli na montáži nových ciferníků věžních hodin. Každý ze čtyř nerezových ciferníků vážil 110 kilogramů a horní hrana hodin se nacházela ve výšce 38 metrů. K jejich vyzdvižení byl použit mobilní jeřáb Liebherr LTM 1030 v konfiguraci rameno + pevný příhradový nástavec o celkové délce 45m.

 

Spokojenost našich klientů je na prvním místě, a proto jsme byli opět vybráni k realizaci náročné operace – výměny transformátoru na 93m vysoké větrné elektrárně. Nejprve bylo nutné demontovat a snést na zem původní transformátor a následně jej nahradit novým, o hmotnosti 6,5t. Operace byla provedena naším největším mobilním jeřábem Liebherr LTM 1400 v konfiguraci rameno + pevný příhradový nástavec o celkové délce 110m a za asistence mobilního jeřábu Liebherr LTM 1030.

 

Stísněné podmínky a mnohdy minimální prostor pro manipulaci – taková byla demontáž dvou vyřazených portálových jeřábů v modřanské hale. Každý kus vážil 22t, na šířku měřil 23m a oba jeřáby byly až do poslední chvíle funkční. Demontáž jsme provedli kolovým jeřábem Liebherr LTM 1060.

Provozovna

Pavel Švestka, s. r. o.
U Zastávky 182
252 16 Nučice u Rudné

Sídlo společnosti

Pavel Švestka, s.r.o.
U Zastávky 182
252 16 Nučice